Helpen

Help ons mee dit geweldige kamp ieder jaar te organiseren..

…want we kunnen het niet zonder jouw hulp!

Stichting Neverland draait financieel op giften van fondsen en sponsoren en daarnaast bestaat zowel het bestuur als de kampleiding uit vrijwilligers.

Ieder jaar zijn er een aantal vrijwilligers die het stokje doorgeven aan een volgende lichting en daarom zoeken we bijna altijd nieuwe mensen. Dus wil jij iets voor een ander doen? Een glimlach op de gezichten van zestig kinderen toveren? En wil jij terecht komen in een groep van bijna dertig enthousiaste en maffe vrijwilligers? Lees dan hieronder even verder.

Wil je wel helpen, maar zie je jezelf niet meegaan als vrijwilliger of zit je agenda al vol? We zijn ook heel blij met een gift, zodat wij het nog leuker kunnen maken voor de kinderen.

Doneer!

Doneer je gewenste bedrag

Wij willen het kampgeld zo laag mogelijk houden om Neverland voor zoveel mogelijk kinderen toegankelijk te maken. We hebben echter veel meer kosten dan de € 100 die we per kind vragen. Zo kost de accommodatie voor een kind ongeveer € 125, een week eten € 50 en voor de huur van busjes om de kinderen naar bijvoorbeeld een zwembad te brengen zijn we € 25 per kind kwijt. Daarnaast doen we graag iets extra’s voor de kinderen, als dat financieel mogelijk is, door bijvoorbeeld een springkussen te huren.

Helpt u ons daarbij?

Naam:
Bedrag:

Bericht:

Jullie mogen mijn donaties met naam op de website zetten

Word vrijwilliger!

We kunnen altijd extra handjes gebruiken!

Wil jij iets voor een ander doen? Een glimlach op de gezichten van zestig kinderen toveren? En wil jij terecht komen in een groep van bijna dertig enthousiaste en maffe vrijwilligers? Lees dan nog even verder.

Voor het kamp

In aanloop naar de week is er al genoeg te doen. We bereiden het programma en het kampthema voor en zorgen dat die in het draaiboek komen, alle indelingen worden gemaakt en we proberen op verschillende manieren sponsors te vinden.

Natuurlijk is er ook ruimte voor teambuilding en ontspanning! Na afloop van het kamp kan je er vanuit gaan dat je een stapel nieuwe vrienden hebt en daarom gaan we tijdens de voorbereidingen altijd graag wat drinken met elkaar en wordt er regelmatig een weekendje weg georganiseerd voor alle vrijwilligers.

Tijdens kamp

Tijdens de week hebben we 28 vrijwilligers nodig om uiteenlopende taken te vervullen, van groepsleiding tot kok tot weekco. De vrijwilligers zijn een dag eerder dan de kinderen op de locatie en beginnen op zaterdag al met de voorbereidingen, zoals de locatie versieren, shirtjes voor de kinderen voorbereiden en boodschappen doen.

Vanaf zondagmiddag is het gedaan met de rust zodra de eerste kinderen gebracht worden. Vanaf dat moment heeft iedereen grofweg een eigen rol, voor nieuwe vrijwilligers zijn de volgende drie het belangrijkst:

Als groepsleiding begeleidt je de hele week een groepje van acht kinderen, samen met een andere vrijwilliger, tijdens spellen en andere activiteiten. Jullie eten samen en als groepsleiding leer je jouw kinderen het best kennen.

Vliegende keeps vallen overal in waar ze nodig zijn, soms helpen ze bij een spel, soms helpen ze bij een groepje en op andere momenten zijn ze bezig met voorbereidingen in de keuken.

Sport & spellers bereiden alle spellen voor en zetten de speurtochten uit. Zij zorgen dat kinderen na het eten meteen met een spel kunnen beginnen en dat alles voor het programma klaarstaat.

Naast de functies die bij je rol horen maken we ’s avonds na het douchen de locatie schoon en wachtlopen we bij het naar bed gaan van de kinderen.

Wat verwachten wij van jou?

Naast een oneindige hoeveelheid energie en enthousiasme tijdens kamp en de voorbereidingen, verwachten wij dat je een gedragscode ondertekent en een VOG, een Verklaring Omtrent Gedrag, kan overhandigen.

Het is natuurlijk een pre als je ervaring hebt met kampen of in de omgang met kinderen, maar dat is geen vereiste om mee te gaan!

Kosten voor vrijwilligers

De kosten van het verblijf, eten en uitjes tijdens kamp worden door stichting Neverland betaald, ook de VOG kost jou als vrijwilliger niets. Reiskosten van en naar kamp zijn wel voor eigen rekening.

Reiskosten voor de vrijwilligersdagen tijdens de voorbereiding van het kamp zijn ook voor eigen rekening. Eten en drinken tijdens deze dagen wordt grotendeels door stichting Neverland betaald.

Hoe meld je je aan?

Ben je nog steeds enthousiast? Of twijfel je en wil je meer informatie? Neem dan contact op met stichting Neverland! Eén van de bestuursleden zal je benaderen met meer informatie en voor een telefonische of face-to-face kennismaking als je besluit mee te willen.

Het Neverland zomerkamp 2024 is van
zondag 28 juli t/m zaterdag 3 augustus

“Neverland, het eiland van Peter Pan.
Een droomwereld waar kinderen kind mogen zijn
en hun zorgen van alledag kunnen vergeten.”