Voor ouders

Wat de ouders dienen te weten...

De Neverland zomerkampen vinden jaarlijks in de zomervakantie plaats en zijn bedoeld voor kinderen uit groep 3 tot en met 8. De organisatie wordt door een team van ongeveer dertig vrijwilligers gedaan, waarvan de meesten ook meegaan op kamp.

De kampweek

Het kamp begint voor de kinderen op zondagmiddag om twee uur. Wij gaan ervan uit dat ouders/verzorgers de kinderen op eigen gelegenheid brengen en halen. Bij het brengen van de kinderen wordt er voor koffie en thee gezorgd en kunt u kort kennismaken met de vrijwilligers. Nadat de kinderen hun spullen in de slaapzalen gezet hebben en afscheid genomen hebben van hun ouders begint het kamp pas echt. Ze worden meteen met het groepje bij elkaar gebracht om kennis te maken met elkaar, de locatie en de groepsleiding. Met dit groepje zullen ze de rest van de week veel spellen en activiteiten samen doen, maar er zijn ook spellen die we met alle kinderen spelen.

Elke avond wordt er voor een gezonde maaltijd gezorgd. Daarna volgt er voor de jongere kinderen een korte activiteit voordat zij naar bed gaan. Met de oudere kinderen gaan we nog wat langer door. De kinderen douchen dagelijks en aangezien we veel in het bos zijn, voeren wij ook dagelijks een tekencontrole uit.

’s Ochtends staan de kinderen rond acht uur op en na een voedzaam ontbijt begint de volgende dag, die kan bestaan uit bijvoorbeeld spellencircuits, een dagje weg of een speurtocht, afhankelijk van wat er op het programma staat, natuurlijk rond de middag onderbroken voor een gezamenlijke lunch.

Aan het eind van de kampweek  verwachten wij dat u de kinderen op zaterdag om negen uur weer op komt halen.

Locatie en kosten

De kampen vinden plaats in een bosrijke omgeving bij Tilburg, waar we de beschikking hebben over verschillende bossen en velden voor talrijke spelletjes. De exacte locatie, aangevuld met een paklijst voor de kinderen, krijgt u voor kamp via het e-mail adres dat u tijdens de inschrijving heeft opgegeven.

Wij proberen het kamp zo betaalbaar mogelijk te houden om elk kind een vakantie te kunnen bieden, maar helaas vragen wij toch een eigen bijdrage van € 90 per kind (€ 160 voor kinderen uit instellingen). Er zijn mogelijkheden om een tegemoetkoming voor het kampgeld aan te vragen via externe stichtingen, zoals stichting Leergeld. Wilt u daarop aanspraak maken dan kunt u altijd contact opnemen voor de mogelijkheden.

Als u na inschrijving toch annuleert kan dit kosteloos tot een maand voor kamp, daarna kunnen er kosten aan verbonden zijn in verband met reserveringen.

Als laatste

Om de veiligheid van de kinderen zo goed mogelijk te garanderen worden alle vrijwilligers die meegaan op kamp vooraf gescreend en dienen ze jaarlijks een VOG (Verklaring Omtrent Gedrag) te overleggen. Daarnaast vragen wij onze vrijwilligers een gedragscode ondertekenen.

Heeft u toch nog vragen, schroom dan niet om contact op te nemen.

Het Neverland zomerkamp 2024 is van
zondag 28 juli t/m zaterdag 3 augustus

“Neverland, het eiland van Peter Pan.
Een droomwereld waar kinderen kind mogen zijn
en hun zorgen van alledag kunnen vergeten.”